Brands & Desires
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Brands & Desires
Brands identify products and services. Yet a brand is much more than a "brand name" or a "brand logo" on a "brand-name product." Brands reflect individual and collective desires that go far beyond a product's utilitarian benefit. Brands are found in every business and in every market. The sense of fascination they evoke is the key to the success of such brands. Brands and Desires presents twenty-five vivid examples of the link between brands and desires. The author: Bernd Kreutz (born in 1950) is a communications consultant and advisor to top executives in major corporations and institutions. The Düsseldorf expert has received numerous awards for his work, including Corporate Design Awards, "Effies" for efficient advertising, and several dozen honors from the Art Directors Club. A typical example of Kreutz's holistic approach to businesses and brands is his novel idea of associating electrical power with a color, from which the concept for the "Yello Power" brand was developed, one of the most successful launches in the history of marketing in Germany. Germany's leading news magazine Der Spiegel called him an "advertising genius."