Anton Henning AntonymMalerei. Zeichnung. Skulptur. Video 1990-2009
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Anton Henning
Anton Henning’s art apparently acknowledges no boundaries between genres and style. The artist (*1964 in Berlin) lustfully draws from the value patterns of past eras and revitalizes them in a richly allusive blend. In his subversive march through art history, he regularly links abstract, ornamental stylistic elements with figural motifs and places avant-garde and design, trash, and salon art in a dialectic relationship.This publication presents Anton Henning’s work from 1990 to the present for the first time in this scope. Selected works—paintings, drawings, sculptures, objects, and seating furniture—provide insight into the artist’s overly ornate and opulent cosmos of images. The survey ranges from Henning’s early photo overpaintings and black-and-white pictures, in which he subverted photography’s realism by means of deliberate painterly interventions, and the jazz images oriented toward the aesthetics of late-sixties psychedelic art to his ornamental arabesque interiors and pin-ups. Exhibition schedule: Wilhelm-Hack-Museum, Ludwigshafen, and Kunsthalle Mannheim, May 16–August 16, 2009