Anton Ginzburg Walking the Sea
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Anton Ginzburg
In Walking the Sea, Anton Ginzburg (* 1974 in St. Petersburg) charts a twenty-six-thousand-square-mile area between Kazakhstan and Uzbekistan known as the Aral Sea, an environmental ruin of the Soviet era. Drawing on the tradition of American Land Art from the late sixties and early seventies, Ginzburg approaches the waterless sea as a ready-made earthwork in order to make visible a territory, history, and a potential imaginary space that remain largely inaccessible. The resulting film, photographs, and sculptures refer to regional histories and cultural myths, ranging from the figure of the plein-air painter as a traveling dervish to the idea of the landscape as shaped like an Aeolian harp, and the belief in a subterranean “inner sea” into which the Aral Sea has disappeared. The book pays homage to a rich history of artists who have approached the world from the perspective of a wanderer and who have mapped and reshaped both landscapes and urban environments through the act of walking.