Andreas Gefeller Blank
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Andreas Gefeller
Andreas Gefeller (*1970 in Düsseldorf) sought the greatest overview as early as in his series Supervisions and The Japan Series. In his most recent photo project, Blank, he initially approaches the earth and presents seductively radiant satellite images of conurbations by night. The images combine technoid strips of light and light grids to become crystalline circuit diagrams of human existence. Apparently zooming in on the radiating centers, the eye finds no halt in the extremely overexposed photographs. Even massive façades and refineries become filigree, almost drawing-like structures on blank white paper, and the contours of container silos or server rooms congeal to become pulsating patterns that are reminiscent of binary codes: the light transforms the photograph’s surface into a borderless and transparent space and becomes a metaphor for a world drowning in sensory stimuli. The boundaries of photography are proverbially dissolved.
Andreas Gefeller (*1970 in Düsseldorf) sought the greatest overview as early as in his series Supervisions and The Japan Series. In his most recent photo project, Blank, he initially approaches the earth and presents seductively radiant satellite images of conurbations by night. The images combine technoid strips of light and light grids to become crystalline circuit diagrams of human existence. Apparently zooming in on the radiating centers, the eye finds no halt in the extremely overexposed photographs. Even massive façades and refineries become filigree, almost drawing-like structures on blank white paper, and the contours of container silos or server rooms congeal to become pulsating patterns that are reminiscent of binary codes: the light transforms the photograph’s surface into a borderless and transparent space and becomes a metaphor for a world drowning in sensory stimuli. The boundaries of photography are proverbially dissolved.