Alejandro Cesarco
Pressedownload
Der Pressedownload darf nur im Zusammenhang mit einer Buchbesprechung verwendet werden. Für die Illustration einer Buchbesprechung können nur bis zu drei Bilder genutzt werden. Für andere Textformate und Nutzungszwecke (wissenschaftliche Vorträge, Werbung oder ähnliches) bitten wir Sie, vorab mit uns in Kontakt zu treten, um mögliche Fragen zu Honorarkosten, Nutzungsund Urheberrechten zu klären. Die bereitgestellten Bilddaten dürfen nicht manipuliert, beschnitten oder zweckentfremdet verwendet werden. Die Pressebilder dürfen nur mit dem vollständigen Bildtitel, dem Namen des Künstlers und/oder Urhebers sowie mit dem Hinweis auf den Hatje Cantz Verlag veröffentlicht werden. Bitte beachten Sie außerdem im Einzelfall die Reproduktionsbedingungen der VG Bild-Kunst Bonn bzw. der internationalen Verwertungsgesellschaften für Bildende Kunst.
Alejandro Cesarco
What relationships are there between words and images, between the speakable and the visible? How do readers recognize or invent the meaning of a story? How do memory and history, fact and fiction mesh? And what emotional ties or breaks result from the sense of pleasure taken in the text that comes about during the act of reading?With his art, Alejandro Cesarco (*1975 in Montevideo, Uruguay) invokes the legacy of international Conceptual Art, of language- and literature-based compositions by such artists as Marcel Broodthaers or Lawrence Weiner, as well as of works by Félix González-Torres or Louise Lawler, to mention just a few examples. His text works, photographs, collages, films, artist’s books, and installations call concepts of authorship and subjectivity into question, and contain both autobiographical as well as literary references. Cesarco sets out to explore the emotional dynamics in interpersonal relationships and gender-specific role distribution by verbal means. In the process, the potential offered by narration, translation, and reference to history is of central importance.